Annuleringsvoorwaarden

Wat als een gast moet annuleren vanwege een noodgeval?
We kunnen mogelijk een terugbetaling doen als een gast moet annuleren vanwege een noodgeval.

Overzicht
Dit Beleid voor Onvoorziene Omstandigheden legt uit hoe annuleringen worden afgehandeld wanneer onvoorziene gebeurtenissen buiten uw controle zich voordoen na de boeking en het onmogelijk of onwettig maken om uw reservering te voltooien. Dit beleid is van toepassing op reserveringen voor zowel Accommodaties als Ervaringen.

Wanneer dit Beleid annulering toestaat, heeft het voorrang op de annuleringsvoorwaarden van de reservering. Gasten die getroffen worden door een gebeurtenis die onder dit Beleid valt, kunnen hun reservering annuleren en, afhankelijk van de omstandigheden, een terugbetaling in contanten, ontvangen. Verhuurders die getroffen worden door een gebeurtenis die onder dit Beleid valt, kunnen annuleren zonder nadelige gevolgen, maar, afhankelijk van de omstandigheden, kunnen hun kalenders geblokkeerd worden voor de data van de geannuleerde reservering.

Welke evenementen worden gedekt
In dit beleid wordt de term “Gebeurtenis” gebruikt om te verwijzen naar de volgende situaties die zich voordoen na de boeking, onvoorzien zijn op het moment van de boeking, en de voltooiing van de reservering verhinderen of wettelijk verbieden.

Wijzigingen in de reisvoorschriften van de overheid. Onverwachte wijzigingen in de visum- of paspoortvereisten die door een overheidsinstantie worden opgelegd en die het reizen naar de bestemming verhinderen. Verloren of verlopen reisdocumenten of andere persoonlijke omstandigheden die verband houden met de toestemming van een gast om te reizen, vallen hier niet onder.

Uitgeroepen noodgevallen en epidemieën. Door de overheid uitgeroepen plaatselijke of nationale noodsituaties, epidemieën, pandemieën en noodsituaties op het gebied van de volksgezondheid. Hieronder vallen niet ziekten die endemisch zijn of algemeen voorkomen in een bepaald gebied – bijvoorbeeld malaria in Thailand of knokkelkoorts in Hawaï.

Reisbeperkingen van overheidswege. Reisbeperkingen opgelegd door een overheidsinstantie die reizen naar, verblijven op of terugkeren van de locatie op de lijst verhinderen of verbieden. Niet-bindende reisadviezen en soortgelijke overheidsrichtlijnen vallen hier niet onder.

Militaire acties en andere vijandelijkheden. Daden van oorlog, vijandelijkheden, invasies, burgeroorlog, terrorisme, explosies, bomaanslagen, opstanden, rellen, oproer, verstoring van de openbare orde en burgerlijke onrust.

Natuurrampen. Natuurrampen, overmacht, grootschalige uitval van essentiële nutsvoorzieningen, vulkaanuitbarstingen, tsunami’s en andere ernstige en abnormale weersomstandigheden. Hieronder vallen geen weersomstandigheden of natuurlijke omstandigheden die op die plaats vaak genoeg voorkomen om te kunnen worden voorzien.

Wat niet gedekt is
Al het andere. Deze Polis staat alleen annuleringen toe voor de hierboven beschreven Gebeurtenissen. Al het andere is uitgesloten. Voorbeelden van situaties waarvoor dit Beleid geen annuleringen toestaat zijn: onverwachte ziekte, aandoening of verwonding; overheidsverplichtingen zoals juryplicht, verschijnen voor de rechtbank of militaire verplichtingen; reisadviezen of andere richtlijnen van de overheid (die niet vallen onder een reisverbod of verbod); annulering of herschikking van een evenement waarvoor de reservering was gemaakt; en transportstoringen die geen verband houden met een gedekt Gebeurtenis zoals wegafsluitingen, evenals annuleringen van vluchten, treinen, bussen en veerboten. Als u een reservering in deze gevallen annuleert, wordt het terugbetaalde bedrag bepaald door de annuleringsvoorwaarden die op de reservering van toepassing zijn.

Wat nu te doen?
Als we u op de hoogte stellen of informatie publiceren die bevestigt dat dit Beleid op uw reservering van toepassing is, volgt u de annuleringsinstructies die we geven. Als we u op de hoogte hebben gesteld of informatie hebben gepubliceerd over hoe dit Beleid van toepassing is, moet u de optie hebben om te annuleren onder dit Beleid door naar uw pagina Trips te gaan en de betreffende reservering te annuleren. Als u denkt dat dit Beleid van toepassing is op uw reservering, maar we hebben u niet op de hoogte gesteld of informatie gepubliceerd over het Gebeurtenis, neem dan contact met ons op om uw reservering te annuleren. In alle gevallen moet u bereid zijn documentatie te verstrekken die aantoont hoe het evenement van invloed is geweest op u of uw reservering.

Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op.

Dit beleid geldt voor alle reserveringen met een incheckdatum op of na de ingangsdatum. Dit beleid is niet van toepassing op Luxe reserveringen, waarvoor een apart Luxe Gasten Restitutiebeleid geldt.

Hoe lang duurt het om een terugbetaling te krijgen?
Wij sturen terugbetalingen onmiddellijk na annulering en deze verschijnen meestal binnen 3-5 dagen, maar soms duurt het tot 15 dagen voordat ze op de oorspronkelijke betalingsmethode verschijnen.

Wat moet ik doen als ik niet zeker weet wat de annuleringsvoorwaarden van mijn reservering zijn of als de voorwaarden hier niet worden vermeld?
We laten hosts af en toe nieuwe beleidsregels uitproberen die we aan het testen zijn. Raadpleeg altijd de details van uw reservering voor de annuleringsvoorwaarden die van toepassing zijn op uw specifieke verblijf.

Scroll naar boven